19 oktober Casar de Caseres - Canaveral

19 oktober 2017 - Cañaveral, Spanje

19 oktober 2017

Gisteren even boodschappen gedaan voor vandaag want er zou 33 km niets te eten en drinken zijn. Flesje sap, kaas, worst en yoghurt. Daarna nog een half pelgrimsmenu genomen nu met de hamkroketjes en een flan. Ik ben op tijd naar bed gegaan want het zou een lange dag worden. Uiteindelijk werd het ook een kort nachtje. Ten eerste sliep ik naast de toiletten en die werden nogal druk bezocht vannacht. Maar ook de bewoners van het stadje vonden het nodig om op het pleintje waar de herberg aan lag, gezellig te praten en dan op z’n Spaans: dus flink luidruchtig. Uiteindelijk werd het tegen twee uur stil en rond half zes was ik alweer wakker. Eerst ben ik even goed gaan ontbijten want die energie had ik wel nodig. Broodje tortilla, koffie en verse jus. Tegen zeven uur de weg op. De eerste 15 km liep door een mooi landschap, het was wel even klimmen maar het voordeel van het donker is dat je het wel voelt maar gelukkig niet ziet hoe hoog je nog moet. Het tempo zat er goed in: 5,5 km per uur. Na 11 km de eerste pauze gehouden. Inmiddels was het licht, licht bewolkt en zo’n 18 graden: goed om te lopen dus. Na 15 km ging de route verder langs de autoweg, de mij inmiddels bekende N630. Met 22 km weer een pauze ingelast en genoten van de kaas en worst. Even later stond daar de inmiddels niet meer in gebruik zijnde herberg, problemen met vergunningen o.i.d. Op dat punt hing een bordje met het nummer van een taxi want niet iedereen ziet het zitten om 32 km te lopen. Ik voelde me prima dus ging verder. Vijf km voor het dorp ging ik toch wel aftellen. Het zonnetje was doorgebroken en er stond weinig wind dus werd het best warm. Ook was het weer wat klimmen en dat is niet echt mijn sterkste kant. Wat was ik blij dat ik bij de herberg kwam. Omdat je af en toe jezelf moet verwennen had ik gisteren al een kamer voor mij alleen geboekt met badkamer.. en dus een opgemaakt bed en lekkere handdoeken. Eest ben ik gaan liggen en binnen niet al te lange tijd sliep ik. Daarna heb ik echt genoten van de harde warme stralen van de douche en bleef er lekker lang onder staan: niemand die op je staat te wachten. Dat je met zoiets simpels zo blij kunt zijn. Inmiddels was ook de dame met hond gearriveerd. Gisteren kwam ze met hond de herberg in en werd er direct uitgestuurd.  Vannacht heeft ze ergens buiten geslapen. Hier is een heel groot afdak aan de achterkant van het hostal en daar ligt de hond nu. Zij kan eindelijk weer eens in een normaal bed slapen. Ze overweegt nu toch wel om maar met hond naar huis te gaan maar omdat de hond ook niet welkom is in het openbaar vervoer zal ze nu richting een vliegveld moeten gaan lopen. Jammer dat ze zich daar waarschijnlijk toch niet goed op voorbereid heeft. Ik wilde gaan eten maar alle restaurants gaan hier pas om half negen open en dat vind ik te laat om te eten, in de supermarkt dus maar wat brood en beleg gekocht. Ook morgen weer een afstand van zo’n 27 km zonder eten en drinken onderweg dus weer wat eten ingeslagen. Morgenochtend is hier wel ontbijt. Helaas wordt er voor morgen regen voorspeld dus de regenhoes en paraplu liggen klaar. Welterusten!

Ik vind de reacties heel leuk en lief. Kan ze helaas niet, net als op fb liken of erop reageren maar bij deze dus: bedankt!

1. Els:
    19 oktober 2017
    Het was me het dagje wel, maar je hebt het goed doorstaan.
    Morgen na een lekker ontbijtje weer opstap. Regen of geen regen het deert jou niet.
    Morgen weer een fijne wandeling.
    Welterusten en een knuffel van mij.
  2. Valerie:
    19 oktober 2017
    Gelukkig kunnen we soms heel blij zijn met simpele dingen. Ik kan me het heel goed voorstellen dat je zo heb genoten van je kamer en een heerlijke douche. Succes met de volgende kilometers. X
  3. Loes:
    19 oktober 2017
    👍 veel wandelplezier morgen.
  4. Els G:
    19 oktober 2017
    Jeetje wat een verhaal weer! Jij hebt je wel heel goed voorbereid zeg! Sneu voor mevrouw en hond!
  5. Rob:
    19 oktober 2017
    Mooie verhalen. Goed te lezen dat je een geslaagde tocht hebt. Buen viaje!
  6. Ellen J.:
    19 oktober 2017
    Fijn dat het goed is gegaan vandaag. Succes morgen en hopelijk valt de regen mee....
  7. Erika Zevenbergen:
    20 oktober 2017
    Leuk om te lezen, succes verder met lopen