18 oktober Valdesalor - Casar de Cáceres

18 oktober 2017 - Casar de Cáceres, Spanje

18 oktober 2017

Zo slecht als het eten in het klooster was zo heerlijk heb ik gisteren gegeten bij “Julia”. Julia kwam de herberg in om mensen naar haar restaurant te lokken. Een pelgrimsmenu voor 9 euro: gazpacho, varkenslapjes (geloof dat ze teveel varkens hebben in Spanje) en een flan toe. Met zorg bereid, zie foto’s. Na het eten op tijd mijn bed ingegaan. Vanochtend wilde ik op tijd vertrekken maar het ging wat harder regenen dus even gewacht. Uiteindelijk met een miezer vertrokken maar met paraplu was dat goed te doen. Ik ben een tijd langs de weg blijven lopen. Er loopt een pad een stukje van de weg af maar in het donker, ongelijk en glibberig, loopt dat niet zo erg lekker. Na zo’n 5 km werd het droog en licht en kon het pad wel gevolgd worden. Na 10 km kwam ik aan in het historische stadje Cáceres. Een flinke klim naar de historische binnenstad was de moeite waard. Daarna heb ik het stadje verlaten en liep weer zo’n 6 km langs de weg totdat er weer een pad van de weg afging. Inmiddels begon het zonnetje zich ook te laten zien en was het aangenaam om te lopen. Na in totaal 23 km te hebben gelopen kwam ik aan in Casar de Cáceres, nr. 3 in de herberg. Voor 5 euro een plaats en gratis gebruik van wasmachine en droger. Lekker onder de douche geweest en bij een bar een half pelgrimsmenu genomen: goh, weer varken maar nu in een saus van kaas uit Casar de Cáceres, een groot stuk meloen en 1,5 L Spa rood voor wel 6 euro. Kan ik vanavond toe met een broodje. Morgen een tocht van 33 kn zonder herbergen en restaurants. Gelukkig is het morgen droog en weer ongeveer 21 graden. Zometeen naar de supermarkt om wat eten in te slaan. Fijne avond allemaal!

1. Ellen J.:
    18 oktober 2017
    Voor mij een wandelingetje op de Amerongse Berg van 7 km. Was al genoeg voor mij. Dus respect!
    Veel succes morgen!!!
  2. Vera:
    18 oktober 2017
    Hoi ondanks mijn bevestiging geen mailtje gekregen maar ik volg je via de eerste link
    Fijn dat het goed gaat. Sterkte morgen met een lange dag hoop voor je op goed wandelweer
  3. Marion:
    Succes morgen
    Hoop dat je een thermoskan met koffie mee kunt krijgen. Loop ze
  4. Els:
    18 oktober 2017
    Vandaag is het allemaal gelukt dus moet dat morgen ook kunnen. Jammer dat er onderweg niets leuks is dan moet je het zelf maar meenemen. Veel succes morgen.
    HET KOMT GOED.
  5. Ida:
    19 oktober 2017
    Fijn dat je soms s morgens al kan genieten van de dag die komt, mooi droog weer. Wie weet welke verrassing je vanavond te vertellen hebt.