Zondag 15 oktober 2017

15 oktober 2017 - Aljucén, Spanje

15 oktober 2017

Vandaag weer de eerste stappen op de Camino gezet, nu op de Via de la Plata die loopt van Sevilla naar Santiago. Afgelopen weken waren nogal hectisch dus wat wandelontspanning kan geen kwaad. Ik heb een aantal cursussen gevolgd, een paar dagen ontspannen in Lissabon maar daar twee dagen langer gebleven door staking. Is wel leuk maar er moet toch van alles geregeld worden. Donderdag kwam ik daardoor te laat bij de uitreiking van de Master van Iris. Vervolgens ‘s avonds nog naar Brussel om de auto daar op te halen. Vrijdag een werkdag en mijn rugzak gepakt. Zaterdagochtend met Dexter de jachttraining gevolgd en om tien voor half twaalf zat ik in de bus vanuit Hellevoetsluis. Mijn vlucht ging van Charleroi naar Sevilla. Na diverse keren overstappen en mijn vlucht en taxirit was ik tegen half een op mijn overnachtingsadres. Ik had een bed in een slaapkamer met drie anderen geregeld en helaas had ik de pech dat alledrie de bedden ook bezet waren. Tevens was er flink wat alcohol en knoflook ingenomen en met het gesnurk heb ik weinig geslapen. Mijn fitbit gaf aan dat ik drie uur en een minuut heb geslapen. Ik ben vroeg opgestaan om naar de bushalte te lopen en vanaf daar een drie uur durende rit naar Merida. Te laat begonnen met lopen dus. Er stond 16 km op het programma naar de eerstvolgende herberg in het dorp Ajucen waar ook nog wat te eten was. Op 12 km was er een herberg in het niets dus dat was geen optie. Inmiddels was het flink warm. Ik begon te lopen, na een kop koffie natuurlijk, zonder stokken maar met de hellingen en een te zware rugzak ben ik die maar snel gaan gebruiken. Een mooie tocht door een kaal gebied, maar had wel iets, en de tocht vervolgd langs een stuwmeer. Onderweg moest ik regelmatig gaan zitten, het liep niet zo lekker. Een cola dan maar op een terrasje in de schaduw en op de wind. Ik voelde me snel beter en vervolgde de route. Ik had er acht km op zitten dus op de helft. En toen kwam de man met de hamer.... ik werd duizelig en het ging helemaal niet goed. Gelukkig kon ik tegen een rots aanleunen. Toen ik bijkwam lag ik op de grond met mijn voeten op mijn rugzak. Gelukkig was er iemand aan komen lopen die het had gezien en mij op de grond had gelegd. Die man wilde mij naar de EHBO post brengen, later bleek dat deze onbemand was, maar ik heb hem gevraagd om een taxi te bellen om mij naar de herberg te vervoeren. Hij heeft mijn tas gedragen tot de weg waar de taxi kon komen. Nou, fijn avontuur dus al weer. In de herberg aangekomen ben ik eerst een paar uur gaan slapen, daarna gaan douchen en in het dorp een pelgrimsmenu gegeten. Nu voel ik me weer helemaal in orde. Straks op tijd naar bed en morgenochtend vertrek ik ruim voor de zon opkomt en het weer te warm wordt. Voor morgen staat er 19 km tot de volgende herberg.

1. Els G:
    15 oktober 2017
    Pfff Monique! Rustig aan. Hoop dat je echt kan ontspannen!
  2. Henny:
    15 oktober 2017
    Jeetje Monique. Wat vervelend. Gelukkig dat die man het zag. Morgen gaat vast beter. Dikke kus van mij en wandel ze.
  3. Vera:
    15 oktober 2017
    Gelukkig dat iemand je opgemerkt heeft. Hoop dat je vannacht beter kunt slapen. Succes voor morgen
  4. Roland Groenendijk:
    Nou succes. Tandje terug. Je moet wel uitgerust terugkomen
  5. Netty Blok:
    15 oktober 2017
    Ik heb al gereageerd, maar ik zie mijn reactie niet.
  6. Marja:
    15 oktober 2017
    Hee Monique, wat een verhaal! Pas een beetje op jezelf! Succes verder en....rustig aan he? 😇
  7. Ellen J.:
    15 oktober 2017
    Oei Monique, dat is heftig. Pas goed op jezelf hoor! Succes komende dagen....
  8. Anneke:
    Hoi Monique, rustig aan en luister naar je lijf. Morgen weer fris op pad. 👍💋
  9. Els:
    Hai Monique,
    Luister naar je lichaam en geniet van het wandelen.
    Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt en natuurlijk gezond weer op. Succes met lopen morgen. Voor nu welterusten.
  10. Rob:
    16 oktober 2017
    Hou je jezelf heel? Heel veel plezier!
  11. Irna:
    16 oktober 2017
    Oeiiii was ff te warm na zo'n gekke start en korte nacht meis respect maar even rustig aan hoor
    Succes verder en ontspan 👍🏼
  12. Marion:
    16 oktober 2017
    Mijn reactie is dezelfde als alle andere. Pfff.
    Succes.